pondělí 14. března 2016

Jak postupně tlumím své zbytečně přísné sebeovládání

Je to sice myšlenka možná už z konce minulého roku, ale je čas to sepsat, říznu do toho.


Jaký máte názor na to, když se chodec řádně rozhlédne, a přejde silnici na červenou? Dejme tomu, že jsem to já, nebo vy, a zdůrazňuji, že bezpečně vidíte, že nikoho neohrozíte, ani neomezíte, a sebe tím pádem také ne. Dle mého názoru by to šlo. Já s tím problém nemám, když jsem si situací takto jist. Svou odpověď si zapamatujte.

Co mi hnulo žlučí a málem mě dohnalo k nepříčetnosti, jsou výroky jednoho mého nadřízeného (jinak dost chytrý člověk), že:

1) Kdyby všichni jezdili pomalu, třeba 90, tak že by nebyly nehody, a do cíle by všichni dojeli s minimálním zpožděním a s obrovskou úsporou paliva.
2) Dále mi tvrdil, že když jedu po dálnici 180 (německé), spotřebuji 9 litrů nafty/100km, a když 130 po české, spotřebuji 4,5 litru/100km.
3) Rychlost na dálnicích se musí snížit, na okreskách snížit.
4) Musí se to měřit a pokutovat a pokuty vymáhat.
5) A taky vyřknul, že při cestě z Prahy do Teplic při předpisové a nepředpisové jízdě nelze uspořit 10 minut času. A toto teoreticky počítal a do krve se hádal, stejně tak i já.

Já jsem tedy asi úplně blbej, trpím stihomamem a halucinacemi, a ta modrá propiska, co držím v ruce, je červená, jen to asi já idiot nevidím.

1) Kdyby jeli všichni 90 tak by nebyly nehody? No to je argument jak noha. Nevím jak vy, já nehodu jednu malou měl, a bylo to v rychlosti určitě pod 30km/h. Už jen já se svou jednou nehodou sem nezapadám. Argumentoval tím, že všechny nehody jsou způsobeny rozdílnou rychlostí. Ne, je to blbost, naopak je to něčím shodným. Trajektoriemi pohybů směřujícími do shodného bodu, kde se setkají ve shodný čas. Navíc si nejsem schopen představit, jak by se zajistilo minimální zpoždění. Když pojede přetížený kamion 80 nebo 70, udělá při rychlosti všech ostatních 90 s dojezdovým časem téměř stejnou paseku, jako když ostatní pojedou 130. Rozdíly rychlostí předjíždějícího a předjížděného budou jiné. Já nevím jak vy, ale když předjíždím, tak radši předjíždím vteřiny 3, než vteřin 10.
2) Mám ozkoušeno na svém autě, při první rychlosti spotřebuji cca 7,5-8 l/100km. Při druhé rychlosti cca 6-6,5 l/100km. Pro mé auto tedy tohle půlení spotřeby nefunguje, nutno dodat, že bohužel.
3) Jaký to bude mít vliv obecně? Mám na mysli dojíždění za prací, školou, čímkoliv? Nevylidnil by se ještě více venkov, kdyby se prodloužily dojezdové časy odkudkoliv kamkoliv?
4) Samozřejmě, už holt asi na mozek dopadá mediální tlak, kdy se nefungující represe nahrazuje pro jistotu ještě větší represí, ještě méně fungující, protože někteří lidé mají mozek a čím dál více se jich nepodvolí mnohdy nesmyslným(!) opatřením a sankcím.
5) Internetová stránka mapy.cz přesně moji trasu počítá na 1h 4m, předpokládám, že mapy.cz dbají na limity a omezení více než já. Jel jsem to již nejednou za 45 minut. Jde to, a nemyslím si, že bych při této jízdě kohokoliv ohrozil nebo omezil. A časový rozdíl je tedy minut téměř 20.

Nevadí mi ani tak ty jednotlivé kroky, o kterých se mluví, nevadí mi ta konkrétní omezení. Vadí mi samotná podstata věci, a to formování společnosti do beztvarého a bezbarvého davu, kde jedinec nemůže svou vůlí už ovlivnit téměř nic a může mu být naopak ze strany silových složek uděláno všechno. Jen žít a platit daně. Je to jako chov ovcí. Jen prostě žít, žrát, a dávat vlnu... přestaneš dávat vlnu? Tak na jatka s tebou. Nejsem bohudík ovce, a myslím, že by obecně lidi neměli být ovcemi, nebo se dostaneme o drahná léta zpět do doby hlubokého socialismu.

Takže…
Což takhle jet autem na červenou, když už z dálky naprosto bezpečně vidíte, že nikoho neohrozíte, ani neomezíte? Jeli byste? Já ano. A vy, co byste nejeli, mi logicky vysvětlete, proč byste nejeli… jak se to liší od přechodu pro chodce se semaforem zmíněným na začátku článku… ?

J

Žádné komentáře:

Okomentovat