V minulém článku jsem se pustil do intelektuálních názorů mého nadřízeného, teoretika. Co mě nejvíce dohnalo ke vzteku byl bod č.5, to, že mne teoreticky poučuje o něčem, co prakticky zažívám třeba 70-80x za rok. Kolikrát on? Těžko říci, zda vůbec někdy tuto trasu poslední dobou jel, možná ano, možná ne, kdo ví. Cesta Praha/Teplice - Teplice/Praha. Jde o přesnou trasu viz obrázek níže (odkaz zde - můžete prozkoumat detaily), dva upřesňující body jsem použil kvůli naprosté přesnosti trasy. Mapy.cz tuto cestu počítají na 85km a 1h04m.
Hypotéza mého nadřízeného, kterou se pokusím jednoduše vyvrátit, je, že "na trase Praha - Teplice nelze při jízdě nepředpisové oproti předpisové ušetřit 10 minut času".
K potvrzení nebo vyvrácení hypotézy použiji jednoduchý praktický pokus, zbytečné teoretizování už mě stálo nejeden žaludeční vřed. Takže se dvakrát projedu stejným autem se stejným záznamovým zařízením, v co nejpodobnější čas a za co nejpodobnějších podmínek.
Jízda č.1 bude jízda předpisovou rychlostí, vždy co nejblíže rychlostnímu omezení silnice, snímáno dle tachometru vozu, co nejrychlejší akcelerace až k rychlostnímu omezení, zásada neohrozit a neomezit.
Jízda č.2 bude jízda rychlostí libovolnou, dle aktuálních podmínek na silnici, co nejplynulejší dle nejlepšího vědomí a svědomí řidiče, nepřesahující 180 km/h (bezpečnost, kvůli stáří vozu), respektující zásady neohrozit a neomezit.
Podmínky stejné pro obě jízdy:
- záznam jízdy pomocí GPS modulu chytrého telefonu, aplikací Runtastic Road Bike (hledal jsem i jiné záznamníky trasy, ale tento se osvědčil)
- auto, zimní pneu
- řidič cca 95kg, naložení vozu 1 sportovní taška pod 5kg váhy, jestli si byl řidič před jízdou vyprázdnit měchýř, netuším
- čas jízdy, den týdne (obě jízdy start cca kolem 20:00 v pátek)
- start jízdy před OC Harfa, Praha Vysočany
- cíl jízdy před čajovnou Dobrá čajovna, Teplice
Podmínky rozdílné, avšak zatěžující pouze jízdu 2:
- hustota provozu. Bohužel toto nelze ovlivnit, leč pro můj účel nastalo, co jsem chtěl. V případě jízdy 1 bych vyjádřil provoz jako "x". V případě jízdy 2 to bylo subjektivně (jinak to bohužel nejde) "x+20%". Bohužel je to subjektivní. Takže to mohlo být třeba jen "x+10%", ale i "x+30%", každopádně byl ale provoz pro jízdu 2 o něco hustší, ne zásadně, ale hustší byl.
- semafory. Stejně jako u hustoty provozu nastala naštěstí vhodná situace, která mi nezkreslí výsledek. V případě jízdy 1 jsem stál na dvou červených. Křižovatka u metra Prosek, a u metra Střížkov (Vysočanská byla překvapivě zelená). Jízda 2 mě zpomalila červenými více, celkem 5x. Krátká červená na Sokolovské, pak křižovatka Vysočanská, křižovatka Prosek, další na rovinkce mezi Prosekem a Střížkovem, a konečně poslední za metrem Střížkov u nájezdu na D8.
Jízda 1 kompletní:
Jízda 1 - detail Praha - start před OC Harfa, ulice Ocelářská:
Jízda 1 - detail Teplice - cíl před čajovnou Dobrá čajovna, ulice Kollárova:
Jízda 1 - vyhodnocení:
---------------------------------------------------------------------------------------
Jízda 2 kompletní:
Jízda 2 - detail Praha - start před OC Harfa, ulice Ocelářská:
Jízda 2 - detail Teplice - cíl před čajovnou Dobrá čajovna, ulice Kollárova:
Jízda 2 - vyhodnocení:
Závěr: pokud nestačí jednoznačné grafy a časy a potřebujete slovní komentář, vězte, že hypotézu tímto zamítám. Ušetřil jsem 11 minut 52 vteřin, což je, dle matematické logiky, více, než minut 10. A to na první pokus, bez nějaké zvláštní snahy, se starým vrakem na zimních gumách a s podmínkami viz výše, které jízdu 2 znevýhodnily (když si porovnáte oba grafy, tak je krásně vidět, jak v prvních cca 8mi minutách ovlivnily jízdu 2 ty červené v Praze).
Veškeré další detaily jízdy, které nejsou zde uvedeny, mám na serveru aplikace Runtastic, kdyby se našel nějaký zvědavec...
... i rest my case...
J
Žádné komentáře:
Okomentovat