pátek 30. října 2015

Jak jsem se rozhodl pro smrt při strašlivé autonehodě 2/2

Vhodné destičky jsem po projití několika diskusí a fór našel. A to přesně tyto. Dodávám, že na Auto Nelly se mi nehnusí jen ten jejich vyhledávač součástek. Ale podobný je vlastně i na automedikovi, kde alespoň nemají věci předražené násobně. Destičky. Značka ATE. Celkem nic extra značka, ale poměr cena/výkon je prý ok. Psal to Franta87. Pokud má Franta aspoň na 87% pravdu, pak budiž. Sranda je, že stejné destičky, jdou koupit za 450 i s poštovným. Auto Nelly v den sepisování tohoto lejstra 1 374. To leda tak nasrat. A rozmazat. Malá odbočka: víte, že když přijdete do Auto Nelly něco koupit, můžete dostat slevu jen tak dle xichtu? Tyto stěrače jsem, ač normální zákazník a na prodejně, dostal za cenu bez dph. Buď se chlapíkovi líbil můj rostoucí pupek, anebo se mu nelíbil můj extrémně kyselý obličej, když jsem řekl, že chci stěrače do dvou stovek, ale ať to ani za nic není ta jejich super značka shitline. No, takže mi dal Bosch za 195. Ptejte se, ryjte do těch všech prodejců. Oni chtějí prodat. Zpět na lajnu. Destičky mi přišly do Prahy do práce a namontovat jsem je měl za necelé tři týdny, což byla doba, po kterou jsem se nedostal domů do garáže. Přece jen, tohle nebudu dělat na krajnici na Sokolovské. Načetl jsem si informace o možnostech co se může stát, když tam nechám na jednom kole ty mrtvé destičky. Prý kravál a snížení brzdného účinku. Zkušební jízda, zrychluji na 70, šlapu na brzdu. Zamačkávám si bouli na čele. Takže bezpečné to je. Alespoň zatím. Do dnešní výměny destiček jsem najezdil cca 300 km a na zvuk proudové stíhačky při dobrzďování jsem si téměř už zvyknul, a brzdění motorem si ozkoušet používat, bych taky každému doporučil. Skoro mi to dnes přišlo škoda měnit. 

Jdu do garáže, i s destičkami, mobilem alias baterkou, a bezbřehým odhodláním dokázat něco, od čeho mě opět všichni zrazovali. V práci říkali, že to nezvládnu, že ten brzdový píst nedokážu zatlačit, doma, jestli to náhodou nemám nechat odborníkům, přátele online, že by se do brzd radši nevrtali, apod. Srabi. Ale já se vrtat chci. Někdy mám hodně tvrdou hlavu. Většinou tehdy, když si jsem jist, anebo alespoň věřím, že mám pravdu. Zajistil jsem protisměrné kolo a zvednul auto na hever. Odstrojení destiček bylo v pohodě, to už jsem natrénoval minule. Lehce jsem se zasmál, s čím to jezdím, a jak by asi koukali na STK, kdyby viděli destičky v tomto stavu. Od minula se jejich stav ještě maličko změnil. Ta co byla "za pět minut dvanáct" tak zůstala, a ta druhá co byla "za pět půl druhé", už byla ve stavu tak "tři odpo". Destičky jsem odhodil v dál, a promýšlel další postup. Co byl problém, byly scvaknuté čelisti, mezi které se třmen s novými, tlustšími, destičkami nemohl logicky vejít. Takže jsme u problému zatlačit píst zpět do té čelisti. Chvíli jsem se bezúspěšně snažil rukama a šroubovákem, a pak i vymontoval celou tu čelist. Bohužel to nešlo kvůli hadičce s brzdovou kapalinou vyndat úplně. Býval bych vyndal i tuto hadičku, protože jsem se v hlavě ubezpečil, že brzdovou kapalinu mám, ale šroubek byl natolik zarezlý, že ani zbytek uvolňovacího spreje nestačil. Páčil jsem ten píst, ale pohyb ani o milimetr. Dokonce jsem uvolnil i přepad pro brzdovou kapalinu a nechal část odkapat, aby v tom nebyl takový tlak. Ani ň. Tak jinak. Potřeboval bych nějaký Zdeněk. Svěrák. Do kterého bych to scvaknul, aby se to silou a stabilním tlakem postupně zatlačilo zpět dovnitř. Maminka na mne volá, aby na mne to auto nespadlo. Odvětil jsem, že nejsem idiot. Po této bezpečnostní vsuvce mne napadlo, že můžu scvaknout píst k tomu brzdiči druhým heverem...sice to bude trochu šejdrem, ale bude to stabilní silný tlak. Tak jsem i udělal. Utáhl jsem to co to šlo, a odešel se naobědvat. S myšlenkou, že když najdu hever odpadnutý vedle na zemi, tak to zalezlo o kousek. Po jídle jsem šel zpět k práci. Bylo to na zemi? Ani prd. Nasadil a přišrouboval jsem čelist zpět tak, aby se píst případně zastavil o brzdový kotouč. Musím vyzkoušet, jestli to není zaseklé stabilně a úplně - jestli se na brzdu ten sráč pohne. Dvakrát jsem rukou šlápl na brzdu a šel zkontrolovat výsledek. Pohnulo se směrem ven, ale dovnitř to stále zatlačit nešlo. Hledal jsem různé nástroje, které by mi pomohly s pístkem při tlaku dovnitř ještě pootočit. Na pístku byly totiž drážky, které signalizovaly nutnost použití nějakého speciálního nástroje od žabožroutů. Použil jsem tedy jeden univerzální klíč od jízdního kola, a poté držátko od polévkové lžíce. S těmito dvěma nástroji jsem krouživým pohybem píst po kouskách opravdu zatlačil. Divím se, že jsem si nevytlačil do břicha kýlu, nebo minimálně nějaký ten kaštan do trenek. Pístek je zatlačen na maximum. Upevňuji zpět čelist s pístkem, hadičky, které jsem vyndal ze svých míst, a nasazuji třmen. Je to úplně nadoraz. To není možné, aby se to tam nevešlo. Když bych to tam narval takto, tak bych automaticky neustále na pravém zadním kole brzdil. Tak jsem třmen s destičkami opět vyndal, vyháknul destičky, a jak jsem seděl na prdeli na zemi, tak jsem je ohobloval vedle sebe o zem, abych získal nějaký ten půlmilimetr, který byl potřeba. Nyní už to šlo nasadit a ani to nebrzdilo neustále. Už když jsem si oddechl, tak jsem uviděl gumové těsnění od pístku, který jsem takovou dobu páčil dovnitř. Upustil jsem pár jadrných výrazů a jal se vše opět rozmontovávat, abych tam mohl vrátit ten zatracený zbytečný kus zteřelé gumy. Vše jsem provedl, namontoval, nasadil kolo. Otřel jsem ruce a obličej a vyjel z garáže. Objel jsem cca 500m malý testovací okruh. Funguje to. Brzdí to. Při brzdění to nikam netáhne. Heuréka :) Měl jsem z toho super pocit. Ale to by to nebyl článek z poslední doby, aby ten happyend vydržel...

Když jsem přijel zpět, chtěl jsem se jen pro zajímavost podívat, jak to vypadá na levé straně, tj. u levého zadního kola. Destičky se mění většinou na obou stranách současně, neb na tom mají být s opotřebením podobně, a druhak mám koupenou sadu, to jsou 4 destičky, dvě na každé zadní kolo. S překvapením jsem zjistil, že na levé straně jsou třeba na 70% dobré. Na té pravé to byla nula. Nechápu. Máte nějaký nápad, proč by se na jedné straně destičky sjely do mrtě a na druhé byly v pohodě?

Foto: totéž jako v první části článku. Je vidět že ze "za pět půl druhé" se těmi ujetými 300km  krásně stala "třetí odpoledne".
Foto: ještě pro ilustraci foto s novou brzdovou destičkou (ano, to je to šíleně tlusté vpravo)...
 J

2 komentáře:

  1. Nápad bych měl. Zatěžuješ víc levou stranu, zkus při řízení sedět na šaltpáce :D

    OdpovědětVymazat
  2. Že mě to dřív nenapadlo :D

    OdpovědětVymazat