úterý 28. dubna 2015

Jak jsem se opět nasral…

Europská unie mě svou aktivitou systematicky sere už delší dobu. Vydávají nařízení jak na běžícím páse, ale najít taková, která nehraničí s debilitou, je už celkem problém. Vzpomeňme namátkou na zákaz žárovek, pomazánkového másla, kvóty na počty žen ve vedení společností, cíle na počty vysokoškoláků v určitém roce nebo třeba omezení příkonu vysavačů. Pro přehlednější představu zde odkaz na nejstupidnější nařízení. Všechny tyhle kraviny jsou de facto nedomyšlené polovičatosti a jen tím ti dobroseři, s nehynoucí touhou zlepšit celý svět svýma prdelema přilepenýma v Bruselu a neznalostí všeho kolem, předstírají práci. Boha jeho, ať tam klidně sedí a dloubají se v nose nebo v kterémkoliv tělním otvoru, budiž i za naše prachy, ale ať proboha už nic nevymýšlejí. Jedno takové ryze debilní nařízení, mě dnes oslovilo na bulvárních novinkách, jejichž stěžejní zprávou posledních dní byl kožicha kabela paní Burešové. Konečně jsem se od toho dokázal odpoutat. Tahle zpráva z EU totiž ještě krom geniality sobě vlastní aktivuje můj generátor nasranosti na maximum i současným obsažením kruciálního faktoru dobroserství „i kdyby to zachránilo jediný lidský život“. Jediný život zachráněný touto cestou totiž dle mého může zmařit životů daleko více. Navíc buďme upřímní… lidí je jako sraček. 

Víte co je jednotka E-call? Cituji novinky „umožní novinka rychleji a efektivněji zachraňovat životy lidí při nehodách a povede ke snížení nákladů“. Nemohu souhlasit se slovy „efektivněji“, „zachraňovat životy“, „při nehodách“ a „povede ke snížení nákladů“. Souhlasit se tedy dá s částmi "umožní novinka rychleji" a potom "lidí" a "a".

Začnu od konce. Rozeberme si to. Ke snížení nákladů na co? Píšou, že to je zdarma. Hahaha. Myslíte, že se to nepromítne do ceny vozu, když tam výrobce bude nucen namontovat navíc tenhle další šajsdrek, který nepochybně taky bude muset být odněkud napájený – z autobaterie, tzn. z projetého paliva placeného řidičem? Ale jděte. Nejsme blbí. Nákladů na marné výjezdy záchranek, které nebudou moci zachraňovat lidi, kteří to budou zrovna sakra potřebovat? To souvisí s následujícím, pokračujme. Při nehodách? Jak ta jednotka doprdele pozná, že se jedná o nehodu? Ta jednotka ať bude sebedokonalejší, nikdy nebude stoprocentní. Airbag taky nemusí stoprocentně vystřelit. Definice nehody pro ten šajsdrek bude naprosto stěžejní, bude to ale vždy jen nějaká definovaná „hodnota“. Buď to záchranku nezavolá, páč náraz nebude tak silný, aby to jednotku aktivovalo, ač si řidič třeba vlivem blbě nastavené hlavové opěrky zlomí vaz, anebo naopak srazíte srnu, a jednotka vám tam pošle záchranáře s vrtulníkem, se kterýma budou určitě jezdit i policajti, aby vám rovnou mohli natáhnout flastr za nehodu, protože jste zranili člověka (sebe), a bonusem vás nechají určitě zaplatit marný výjezd sanity. Zachraňovat životy? Efektivita? Viz předchozí řádky. Opravdu to asi nějaké životy zachrání. Ale jiné to svou neefektivitou, lépe řečeno nemožností efektivního fungování, zmaří. Maně vzpomenu na situaci, kde záchranky jezdí s pacienty, nevědouc, kam je umístit, pač nemocnice mají plno. To by bylo najednou neustále jezdících sanitek, kroužících napříč celou republikou a honících fiktivní nehody. 

Správně tam u toho článku píšou, že kritici vyčítají, že se omezí soukromí řidičů, páč bude možné dohledat jejich pohyb a osobně jsem na beton přesvědčen, že i logovat a ukládat do databází, včetně například údajů o rychlosti vozidla, což půjde krásně prodat pojišťovnám, páč budou mít další nástroj jak oholit někoho, kdo jezdí rychleji než někdo v roce 1997 stanovil… ale to je opět jen „paranoidní myšlenka“. Prý to bude aktivní jen v případech nouze. Nevěřím ani slovo. V našem státě funguje jakákoliv represe salámovou metodou. Ukrojíme kousek, oni se neposerou. Pak ukrojí další. Opět to skousnou. Ale nakonec toho zbyde tak zatraceně málo, až budou ty jednotky rovnou posílat data na obecní úřad, a ten bude automaticky generovat a lifrovat pokuty provozovateli vozidla k zaplacení, a on bude muset platit, protože i kdyby šel k soudu, tak už ho nikdo nebude moct bránit, protože stejně jako se „zatočilo s trikem s osobou blízkou“ se brzo zatočí i s „trikem s obhájcem“. To přece nejde, aby stát nebo policajti dělali co mají, jednodušší je si tu buzeraci a fízlování občanů maximálně zjednodušit… Takže věřím tomu, že ZEZAČÁTKU se to bude používat jen v případě nouze. 

Zkrátka, pokud to budu mít někdy nedejbože v autě, buďto to vymontuju, obalím do alobalu (aby to nic nevysílalo), anebo na to párkrát nikoliv decentně poklepu kladivem. Tenhle klenot bude totiž dle zprávy ve všech autech vyrobených od 2018. 

J

Žádné komentáře:

Okomentovat