Po neúspěšném pokusu na mikroekonomii jsem zas jednou po dlouhé době musel přemýšlet, co jsem asi u té zkoušky (testu u kompu) udělal špatně...
Jak se ty zkoušky obecně dělají, aby se ... udělaly? Jaké fucktory zde působí? Napadly mě 4 základní kategorie ovlivnění výsledku zkoušky... jsou to: korupce, štěstí, podvody a znalosti. Téměř vždy jde o kombinaci předcházejících možností.
Vymezení základních pojmů(dle mých názorů) :
Korupce - je to určité jednání, kterým se snažíme ovlivnit rozhodnutí druhé osoby ve svůj prospěch. Tato činnost se uplatňuje především u ústních zkoušek. Nejčastěji si představíme úplatek, peněžní formu. Ovšem uplatit se dá i jinými způsoby. Studenti obecně přebytkem finančních prostředků netrpí. Využíváme však v této kategorii jiné zbraně. Děvčata mají v této kategorii rozhodně širší spektrum možností, přece jen, kratší sukně a výstřih se u kluků moc nenosí. V případě nutnosti lze tyto zbraně ještě upgradovat povytažením sukénky nebo u výstřihu lstivým mírným předklonem. Nabízí se i možnost na tři písmena, začínající písmenem S a končící na X, avšak o využití této metody v praxi jsem neslyšel. Pro úspěšné použití zbraní této kategorie je ale dobré znát osobu, na kterou budeme působit, mít informace o slabinách, využitelných pro útok. Jako určitý druh korupce totiž označuji i odvedení rozhovoru na téma, které je pro ovlivňovanou osobu přitažlivější než látka předmětu. Toto jsem několikrát úspěšně použil.
Štěstí - provází nás celým životem, tak co se na ně občas nespolehnout? Nějaké znalosti nám po drahné době studia v hlavě zbydou, ač o ně ani krapet nestojíme. Příkladem by mohl být můj zkouškový test z minulého semestru, kdy jsem znal tři základní axiomy předmětu, a na jejich základě si vycucal z prstu 90% odpovědí. Se strachem jsem šel pro známku, a tam jsem vší silou zadržoval smích, když mi zkoušející říkal, že to byla dnes snad nejlepší práce. Inu, nelze se na štěstí spolehnout vždy, jde o náhodu, která může nastat v jakoukoliv dobu. Statisticky by se dalo označit jako náhodný jev s pravděpodobností někde v intervalu <0,1>
Podvody - sáhněme si do paměti a ukažme si prstem na někoho, kdo nikdy nepodváděl. Moc bych se divil, kdybyste museli unavovat ukazovák. Je to už naprosto běžná součást života studentstva. Všechny podvody si můžeme logicky zdůvodnit. Opisování - víc hlav přece víc ví. Tahák - když to nevím, tak aspoň vím, kde to hledat, a taky to tam najdu. Získání otázek - minimalizujeme přece náklady vynaložené pro přijatelný výsledek. Moderní doba nabízí i jiné, neotřelé možnosti. Přítel na telefonu - aneb odskočit si a použít nápovědu, jako to dělají i v televizi. Kámoška mě upozornila i na možnost namluvení otázek do MP3ojky, popř. napsání textu místo názvu songu. Chytrá holčina. Podvody jsou asi to první, k čemu studenta dožene neschopnost anebo lenost. Bránit se proti tomu? Zbytečné. Vždycky se najde nový způsob, jak obejít obranu. Vždy budeme o krok napřed. Můžou nám to jen ztížit.
Znalosti - staromódní způsob, ale já ho mám rád. Je dobré mít možnost spolehnout se na to, co sám umím. Na vysoké je tohle občas problém, komplet se naučit předmět, abych neměl jedinou mezeru, to opravdu hraničí s utopií. Přece jen jsme lidé a asi nikdo nechce strávit veškerý svůj volný čas v knihách, takže si rádi nedostatky nahrazujeme výše zmíněnými způsoby. Nevidím v tom problém, je dobré se naučit využívat nabídnuté možnosti. Je to dobré pro život. Ale nemělo by se zapomínat na to, se něco naučit, o tom přece škola je. To je její poslání, to je to, k čemu má být užitečná!
Nemyslím si, že by se do ankety zapojilo víc než 10 lidí, co vás tam je teď. Hlasy byly rozděleny následovně :
Korupce - 1
Štěstí - 5
Podvody - 2
Znalosti - 2
Upřímně, ani mě to nepřekvapuje, dle mých zkušeností to je na vysoké opravdu o tomhle. Štěstí je alfa a omega, dokáže cokoliv, dokáže víc než vlastní znalosti. Které jsou společně s podvody na druhém místě. S tím se taky dá souhlasit. Znalosti nemusí být vše. Kantor se může zeptat i kolik mají v kanclu žárovek(jak to bylo v jednom vtipu). A na tom vyhodit. Podvody nemusí pomoct pokaždé, u ústní jsou dost k ničemu. Proto asi jen dva hlasy. Poslední se umístila korupce, samozřejmě, že ten jediný hlas je od ženské...
A... jsem moc rád, že zvítězila dvojice štěstí-znalosti (dobro) nad dvojicí podvody-korupce (zlo) :)
(jak jsem také anketu původně vymyslel :-P )
Tak díky za účast v anketě;)
J
čtvrtek 24. ledna 2008
Jak jsem uvažoval o školství...
Štítky: Skchuul, Zkušenosti
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Mno, když zanedbám korupci, každé úspěšné složení zkoušky je ze 49% o znalostech připravených k použití (včetně těch co se nachází mimo hlavu) a 51% o štěstí (jako třeba že se zrovna ptají na to, o čem už jsi vůbec někdy mohl číst nebo slyšet).
OdpovědětVymazatZ toho vyplývá základní pravidlo vysokoškolského biflování: Je statisticky úspěšnější spoléhat se na štěstí než se všechno drtit.
Noymi